Wyświetleń:

Relacje

Druga wycieczka turystyczno-edukacyjna dla dzieci niepełnosprawnych, Dinopark w Szklarskiej Porębie, 30 czerwca 2013
KKN

30 czerwca grupa niepełnosprawnych dzieci udała się na drugą już wycieczkę w ramach projektu „Ponad barierami”.

Celem tej wyprawy był park, w którym znajdują się rekonstrukcje kilkudziesięciu dinozaurów naturalnej wielkości, rozmieszczone wśród skał i wzgórz na terenie olbrzymiego lasu, a każdy z tych prehistorycznych gadów wygląda jak żywy...

Krótko mówiąc udaliśmy się do DINOPARKU W SZKLARSKIEJ PORĘBIE.

Z miejsca zbiórek (Wrocław, Oława) wyjechaliśmy zgodnie z planem. Obie grupy spotkały się na postoju, gdzie animatorzy zorganizowali zabawę integracyjna, mającą na celu poznanie swoich imion. Po kilku minutowej zabawie wyruszyliśmy dalej.

Podróż , mimo tego że długa, minęła bardzo szybko i przyjemnie. W trakcie jazdy busem dzieci miały możliwość bliższego poznania się. Na miejsce dojechaliśmy o godz. 12:00. Pierwszą atrakcją dla grupy była zabawa w Wiosce Indiańskiej.

Dzieci przywitała tam Indianka, która oprowadzając nas po Wiosce opowiadała ciekawe historie z życia jej plemienia. Następnie dzieci, malując twarze kolorowymi farbami, upodobniły się do Indian.

Następnie Wódz plemienia zaprosił nas do wspólnej zabawy, która polegała na strzelaniu z łuku. Dostarczyło to wiele radości wszystkim dzieciom, które po oddaniu kilku strzałów zostały mianowane przez Wodza na prawdziwych Indian. Na pożegnanie dzieci wydały okrzyk radości i udaliśmy się na obiad. Ciepły posiłek spożyliśmy w restauracji, która znajdowała się na terenie parku.

Kolejną atrakcją naszej wycieczki była galera iluzji, która bardzo zainteresowała dzieci. Następnie przeszliśmy na ścieżkę dydaktyczną, wzdłuż której znajdują się dinozaury naturalnej wielkości. Każdy okaz jest dokładnie opisany na specjalnej tabliczce ustawionej w pobliżu danego zwierzęcia. Dzieci oglądały eksponaty i z ciekawością słuchały informacji na ich temat. Były pod wrażeniem ich wielkości, ciężaru, szybkości, a przede wszystkim wyglądu.

Dla tych, którym emocji było za mało podczas obcowania z gadami sprzed milionów lat, przygotowano Kino 6D , z którego oczywiście nasza grupa skorzystała. To jedna z najnowocześniejszych atrakcji łącząca w sobie elementy kina 3D z efektami takimi jak: ruszające się i wibrujące fotele, tryskająca woda, wiejący wiatr. Dzieci miały wrażenie obecności w przestrzeni akcji filmu. Była to doskonała forma rozrywki, edukacji oraz świetna zabawa dla każdego niezależnie od wieku :) Kino dostarczyło niezapomnianych przeżyć, które dzieci z pewnością zapamiętają na długo.

Naszą podróż w czasie prehistorycznym zakończyliśmy ok godz. 19. Wycieczkę do Dinoparku uważamy za bardzo udaną, było to idealne połączenie edukacji, rekreacji i odpoczynku.

Serdeczne podziękowania kierujemy w stronę Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego bez pomocy, którego wyjazd ten nie odbyłby się.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z wyjazdu do Dinoparku.

Relację sporządziła Natalia Nahajowska

Wyjazd zorganizowany był w ramach projektu „Ponad barierami” finansowanego przez Wydział ds. Osób Niepełnosprawnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.