Wyświetleń:

Relacje

Podsumowanie 2013 roku okiem KKN

STYCZEŃ - pierwszy miesiąc roku to dla na naszego stowarzyszenia zwykle okres związany z tworzeniem raportów do projektów realizowanych podczas minionych 12. miesięcy. Podobnie było w roku 2013. Jest to też czas kreowania planów na przyszłość. My zaplanowaliśmy trzy główne obszary naszych działań - wyjazdy na mecze, wycieczki dla dzieci oraz wizyty w szkołach. Dla dobrego wejścia w temat odwiedziliśmy Ewangelickie Centrum Diakonii i Edukacji przy ul. Wejherowskiej. W styczniu też odbyło się też Walne Zgromadzenie KKN.

LUTY - początek lutego to tradycyjnie Bal KKN. Trzeci - podobnie jak poprzednie dwie imprezy, odbył się w gościnnej sali w Iwinach. Tym samym hucznie zamknęliśmy karnawał. Jakby na drugim biegunie po raz kolejny delegacja KKN (Ania Wargocka, Ala Nahajowska, Rysiu Śmigielski i Paweł Parus) uczestniczyła w Drodze Krzyżowej Dla Osób Niepełnosprawnych z błogosławionym Janem Pawłem II.

Luty - w obszarze sportowym dominowała koszykówka. W dość sporej liczbie byliśmy na meczu Śląsk Wrocław - Znicz Pruszków i Polsko-Czeskim Meczu Gwiazd w Hali Stulecia.

MARZEC - w końcu ruszyła piłkarska ekstraklasa, na co czekało wiele osób. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że rozpoczęła się nasza karuzela wyjazdowa - dla sporej liczby fanów najważniejsza część działalności KKN. Pierwszy wyjazd do Kielc nie cieszył się dużym zainteresowaniem. Do zamarzniętej stolicy województwa świętokrzyskiego dotarło nas dziewięcioro. 6 dni później w Chorzowie zameldowało się już 21. fanów KKN.

Marzec - 22 marca odwiedziliśmy ponownie Stadion Narodowy, by wspierać biało-czerwonych w starciu z Ukrainą (9 osób). Pod koniec miesiąca Marzena, Michał, Kamil, Grzesiu i Tomek reprezentowali nas na meczu z Flotą w Świnoujściu. Pomiędzy wjazdami Paweł Parus - szef KKN, gościł w studiu TeDe, w którym z rozmaitych spraw przepytywał go Piotr Pietraszek. Zapraszamy do obejrzenia tego materiału: https://www.youtube.com/watch?v=pAKVELLq-FA

Marzec - miesiąc zakończyliśmy z przytupem, bowiem 30 marca (w Wielką Sobotę) aż 27 osób pojechało wspierać piłkarzy Śląska do Bełchatowa. Był to pierwszy wyjazd zorganizowany w ramach projektu „Ponad Barierami” finansowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Zapraszamy na dźwiękowy reportaż z tej eskapady: https://www.youtube.com/watch?v=lIJ1wiQF27w

KWIECIEŃ - W kwietniu pojechaliśmy przy doskonałej frekwencji na 3 mecze wyjazdowe. Gościli nas Polonia Warszawa (27 o.)...

... Wisła Kraków (48!!! o.)...

... i Zagłębie Lubin (35 o.)

Kwiecień - byliśmy też bohaterami magazynu „Zielone drzwi” emitowanego w Dzień Dobry TVN: Zapraszamy do obejrzenia: https://www.youtube.com/watch?v=qW2Ik2PAFyo

MAJ - korzystając z możliwości, jaki daje długi majowy weekend rozpoczęliśmy nowy rozdział w historii KKN. Zaczęliśmy podróżować na mecze w charakterze widzów, czyli takie, gdzie nie jesteśmy po stronie żadnej z drużyn. 3 maja odwiedziliśmy Drezno, w którym po zwiedzeniu miasta...
... udaliśmy się na stadion, aby obejrzeć rozgrywki 2. Bundesligii Dynamo Drezno - Paderborn.

Maj - kilka dni później wraz z ekipą TVP Wrocław (kręcili materiał o nas) w 27-osobowym składzie pojechaliśmy do Warszawy na finał Pucharu Polski. Było to ostatnie spotkanie wyjazdowe dla zorganizowanych grup kibiców Śląska. Nałożony przez PZPN zakaz sprawił, że od następnego meczu w Gliwicach, gdzie zameldowaliśmy się w 31 osób, aż do końca roku byliśmy jedyną grupą reprezentującą fanów WKS na stadionach poza Wrocławiem. Miesiąc zakończyliśmy licznym udziałem w Dolnośląskim Święcie Sportu.

CZERWIEC - miesiąc, w którym działo się wyjątkowo dużo. Przede wszystkim w końcu sfinalizowaliśmy sprawę zakupu busa (w ramach projektu „Ponad Barierami”).

Czerwiec - szybko odczuliśmy ten komfort widząc, ile wydaliśmy na podróż do Gdańska, gdzie odbył się koncert Bon Jovi.

Czerwiec - w połowie miesiąca pojechaliśmy na mecz piłki ręcznej Polska-Ukraina do Zielonej Góry.

Czerwiec - rozpoczęliśmy też największy tour po szkołach w historii KKN. Warsztatami w Oławie zainicjowaliśmy cykl 30 wizyt w dolnośląskich szkołach w ramach projektu „Razem w pełni sprawni”...

W czerwcu odbyły się też dwie pierwsze wycieczki dla dzieci. Celami były Park Miniatur w Kowarach i Dinopark w Szklarskiej Porębie.

LIPIEC - pomysł urodził się 29 czerwca podczas sparingu Miedź-Śląsk na tarasie budynku klubowego przy Oporowskiej. Na wieść, że piłkarze do sezonu przygotowywać się będą w Austrii, szybko postanawiamy odwiedzić chłopaków przy okazji jednego ze sparingów. Wypadło na konfrontację z Admirą Wacker. Poza meczem była okazja do spotkania z drużyną. Co poniektórzy piłkarze nie mogli uwierzyć w nasz przyjazd. Czasem i my nie wierzymy, że to się udało zrealizować. Bus przeszedł przy okazji chrzest bojowy.

cd. lipiec - ruszyliśmy z całkowicie nową inicjatywą - wyjazdami na wędkowanie i grillowanie. Sprawcą zamieszania w ramach projektu „Rekreacja i Turystyka Edukacyjna Bez Barier” finansowanego ze środków Województwa Dolnośląskiego i PFRON, był Marcin Labęda. Okazało się, że nowa inicjatywa szybko zyskiwała popularność. Na pierwszy wyjazd do Milicza pojechało 20 osób. Na drugi ponad 30. Z kolei dzieciaki niepełnosprawne w ramach swojego tour'u odwiedziły podziemne miasto Osówka.

cd. lipiec - podczas prezentacji zespołu w centrum handlowym Magnolia odbył się premierowy pokaz filmu „Zwyciężymy”. Dzięki temu obejrzało go na żywo kilka tysięcy osób. Jeśli ktoś jeszcze nie widział serdecznie zapraszamy: http://www.youtube.com/watch?v=a3nzsIkyL2I&feature=youtu.be - z: Dawid Czechowski

cd. lipiec - wyjątkowo szybko, bo już w połowie lipca ruszyła piłkarska ekstraklasa. „...Nie widzimy żadnego problemu we wpuszczeniu kibiców niepełnosprawnych na ten konkretny mecz (Korona-Śląsk). Ekstraklasa wskazała, iż grupa ta nie jest objęta zakazem.” - słowa te, napisane przez pracownika Korony Kielce były miodem na nasze uszy. Na pierwszy wyjazdowy mecz sezonu 2013/2014 do Kielc dotarło 27 osób. Wszyscy, bez wyjątku ubrani na zielono.

SIERPIEŃ przyniósł najdalszy wyjazd zorganizowanej grupy kibiców związanych z KKN. Do stolicy belgijskiego regionu Flandria dotarło 9 osób. Pokonaliśmy 1250 km w jedną stronę, by obejrzeć rewanż w rywalizacji Śląska Wrocław z Club Brugge. Remis 3-3 okazał się zwycięski i pozwolił piłkarzom z Wrocławia awansować do 4 rundy eliminacji Ligi Europy. Przy okazji wizyty w Belgii mieliśmy okazję też podziwiać piękne zakątki urokliwego centrum Bruggi.

cd. sierpień - tuż po powrocie z Belgii, jakby zupełnie przy okazji, z rozpędu, pojechaliśmy w 27 osób do Szczecina na mecz Pogoń-Śląsk.

cd. sierpień - pełną parą realizowane były wycieczki dla dzieci niepełnosprawnych i wypady wędkarskie. Poza Jedliną Zdrój pociechy miały możliwość zwiedzenia Wrocławia. Po raz pierwszy odwróciliśmy dotychczasowy system i dzieciaki mieszkające na Dolnym Śląsku przywieźliśmy do stolicy regionu. Relację z marszu śladem krasnali nakręciła i wyprodukowała Tv Dami. Zapraszamy do obejrzenia materiału video: http://www.tvdami.eu/59,809-wycieczka_po_wroclawiu.html

cd. sierpień - pod koniec sierpnia odbył się wyjątkowy piknik. W obecności 100 osób wicemarszałek Dolnego Śląska Radosław Mołoń oficjalnie przekazał busa, który sfinansowany został w ramach projektu „Ponad Barierami” ze środków UMWD. Ciekawostką jest fakt, że nasz bus zrobił przez te minionych 6 miesięcy już 32.000 km.

cd. sierpień; piknik KKN - przy muzyce i przysmakach z grilla integracyjna zabawa trwała do późnego wieczora.

WRZESIEŃ - dzieciaki pojechały na kolejne 2. Wycieczki - do Srebrnej Góry i Zagórza Śląskiego.

cd. wrzesień - nie mogło nas rzecz jasna zabraknąć na polskich stadionach. Pojechaliśmy do Gliwic i Chorzowa.

cd. wrzesień - po raz drugi w 2013 roku wybraliśmy się do Niemiec, by zobaczyć jak wyglądają realia 2. Bundesligi. Przy okazji meczu Energie Cottbus - FC Koln odwiedziliśmy siedzibę tamtejszego FanProjektu, a po spotkaniu mieliśmy okazję zrobić sobie zdjęcie z reprezentantem Polski Sławomirem Peszko.

cd. wrzesień - po raz czwarty (ostatni) wybraliśmy się na ryby. Tym razem w Skoroszowie spędziliśmy cały dzień na łonie natury, a wieczorem przy ognisku i gitarze był czas na długie rozmowy i wspólne śpiewy. Bez wątpienia stwierdzamy, że wyjazdy na ryby okazały się strzałem w 10 i będziemy chcieli je kontynuować.

cd. wrzesień - w Iwinach wraz z Instytutem Edukacyjno-Badawczym zorganizowaliśmy Forum organizacji pozarządowych, które okazało się niezwykle cenną i ciekawą inicjatywą.

cd. wrzesień - miesiąc zamknęliśmy liczną obecnością na niezwykłym pokazie mody „It's my time” zorganizowanym przez Dolnośląski Instytut Doradczy i Koko Roko Styl.

PAŹDZIERNIK - dzieciaki serię swoich wycieczek zakończyły zwiedzaniem kopalni w Nowej Rudzie. Tymczasem nieco starsi przedstawiciele KKN wybrali się do Krakowa na szlagierowy mecz Wisła-Legia.

cd. październik - wybraliśmy się do Oświęcimia. To jedna z dwóch wycieczek turystycznych. Obejrzane obozy koncentracyjne i poznana historia zrobiły na uczestnikach ogromne wrażenie...

cd. październik - pojechaliśmy, tradycyjnie w sezonie 2013/2014 jako jedyna grupa kibiców Śląska do Zabrza na mecz Górnik-Śląsk.

cd. październik - 5 urodziny KKN obchodziliśmy aż 3 dni! W sobotę 26 października bawiliśmy się na II Balu Halloween. Różnorodne przebrania, głośna muzyka i zabawa do rana rozpoczęła maraton świętowania.

cd. październik - dokładnie w dzień naszych urodzin (28 października) odbyła się konferencja "Modern football a świat kibiców 3". Tuż po niej członkowie KKN spotkali się z piłkarzami wrocławskiego Śląska. Wszystko to w samym sercu wrocławskiego klubu przy ul. Oporowskiej.

cd. październik - podczas obchodów 5-lecia KKN piłkarze mieli możliwość obejrzenia filmu „Zwyciężymy”.

LISTOPAD - miesiąc meczów przyjaźni. Rozpoczynamy od wyjazdu do Gdańska (Lechia-Śląsk). Byliśmy także w Legnicy wspierać przyjaciół w konfrontacji z Lechem, a zakończyliśmy na dyskotece w Krakowie po meczu z Wisłą. Najbardziej jednak utkwił nam w pamięci wyjazd do Białegostoku, bowiem był to najdalszy wypad na mecz odbywający się na terenie naszego kraju.

cd. listopad - przy okazji meczu Polska - Słowacja z inicjatywy Darka Dziekanowskiego zorganizowane zostało spotkanie członków KKN z Klubem Wybitnego Reprezentanta. Na Sali VIP w budynku przy ul. Oporowskiej była okazja do zadania pytań, zebrania autografów i zrobienia zdjęć z byłymi gwiazdami reprezentacji Polski.

cd. listopad - na gali w Karpaczu odebraliśmy z rąk wicemarszałka Radosława Mołonia „Złotą Odznakę Zasłużony Dla Dolnego Śląska”.

cd. listopad - w listopadzie zakończyliśmy też warsztaty w szkołach w ramach projektu „Razem w pełni sprawni” prowadzonego przez Fundację Promyk Słońca. Przez 2,5 miesiąca odwiedziliśmy 30 szkół na Dolnym Śląsku. Zapotrzebowanie było jeszcze większe i w ramach dogrywki dotarliśmy w grudniu do kolejnych 10 szkół w ramach projektu „Szkoła bez barier”. Ciekawe doświadczenie, mnóstwo poznanych ludzi i pozytywne reakcje młodzieży dawały kopa i ogrom pozytywnej energii.

GRUDZIEŃ - zakończenie szalonego tour’u po szkołach, podczas którego odwiedziliśmy 40 szkół i przejechaliśmy wspomniane 4700 km. Zakończyliśmy go wizytą w Gimnazjum Siechnicach.

cd. grudzień - zdobyliśmy też Berlin.

cd. grudzień - przedświąteczny czas to tradycyjnie wspólna Wigilia, która w budynku klubowym Śląska przy ul. Oporowskiej zgromadziła ok. 100 osób, w tym przedstawicieli władz i wielu organizacji pozarządowych.

cd. grudzień - w przedostatni dzień roku spontanicznie wybraliśmy się na jedyny koszykarski wyjazd. 9 osób zawitało do Włocławka, by dopingować „Kosynierów” podczas Świętej Wojny z miejscowym Anwilem.

cd. grudzień - grupa znajomych i przyjaciół, których to relacje i więzi wciąż buduje KKN, wspólnie spędziła ostatni dzień 2013 roku witając o północy nowy, 2014 rok.